czwartek, 19 kwietnia 2012

Biszkopt


hej. Upiekłam biszkopta. Nudziło mi się w domu i postanowiłam coś upiec. Na początku chciałam upiec ciastka, ale zeszło by mi z nimi trochę i nie miałam wszystkich składników więc postanowiłam upiec biszkopt taki pusty.


Składniki:
*5 jajek
*szklanka cukru
*szklanka mąki
*łyżeczka octu
*łyżeczka cukru waniliowego
*łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:
1. Oddziel żółtka od białka. Miske z białkiem schowaj do lodówki .
2. Do miski z zółtkiem dodaj proszek do pieczenia i octu i odłóż.
3. Wyjmij miske z białkiem i ucieraj mikserem na wolnych obrotach przez ok. 10minut.
4.Do miski z białkiem dodajemy cukier i nadal ucieramy.
5. Miske z białkiem dodajemy do miski z żółtkiem i mieszamy łyżką.
6. Gdy skłądniki ewidentnie się połączą, dodajemy mąkę(ale tak po trochu posypujemy) i miksujemy.
7. Zawartość przelewamy do brytfanki(którą wcześniej wysmaruj masłem i otocz w bułce tartej) i wstaw do nagrzanego piekarnika do 150'C na ok. 50minut na suchy patyczek.

Uwaga:
Ten przepis jest na taką "normalną" brytfankę, ja niestety mam "nie normalną" jest po prostu dłuższe i dlatego mój biszkopt jest niziutki. Ale na pewno smaczny!

2 komentarze:

  1. a jakie na jakie wymiary jest ten biszkopt ? w jakiej piekłaś ?

    OdpowiedzUsuń