wtorek, 24 kwietnia 2012

Popękane ciasteczka

Ten przepis znalazłam u Cysi i jest świetny.
Jest prosty w wykonaniu, moja rodzinna tymi ciasteczkami się zachwycała a koleżanki w szkole prosiły żebym robiła je częściej.


Składniki:
* 2250g gorzkiej czekolady
* 110g masła
* 2/3 szkolanki cukru
* 3 duże jajka
* pół łyżeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli
* 1 i 2/3 szklanki mąki
* ok. pół szklanki cukru pudru
* Ekstrakt z wanilii (pominęłam)

Sposób przygotowania:
1. Masło rozpuść w rondelku. Pod koniec dodaj połamaną czekoladę tak żeby się rozpusciła cały czas mieszając.
2. Białko rozdziel od żółtka. Białko ubij na sztywno, dodać pokolei cukier i wymieszaj, następnie dodaj żółtka i ewentualnie ekstrakt z wanilii. Wymieszaj. Dodaj masę czekoladową.
3. Mąkę, sól, proszek do pieczenia zamieszaj. Dodaj do masy i dokładnie wymieszaj.
4. Miskę z masą wsadź do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. Musi być naprawde mocno twarda.
5. Cukier puder wsyp do oddzielnej miseczki. Wyjmij masę z lodówki. Na blaszkę wyłóż papier do pieczenia. Łyżką nabieraj masę i w rękach formuj kulki nie większe niż orzech włoski, a następnie obtocz je całe w cukrze pudrze i połuż na papier.
6. Włóż do piekarnika na 12 mniut (nie więcej, nie mniej) i pecz w temperaturze 165'C.



Smacznego!!!   : )

1 komentarz:

  1. Miło mi że ciasteczka wszystkim smakowały :) u mnie wywołały podobną reakcje ...
    polecam robić różne wariacje na temat tych ciastek bo smaki wychodzą bardzo fajne :P

    OdpowiedzUsuń